Baruru

Czech author Lucie Kameníková Baruru sews mottled funny character as a child draws with thick crayon.

Dnes si tu šedou zimu obarvíme hezky do strakata... Pod značkou Baruru tvoří živelně a s nadšením Lucie Kameníková své pestrobarevné "serepetky", jak s láskou označuje své roztmile ulítlé šité drobnosti. Nezaměnitelný rukopis snadno poznáte podle veselého výrazu ve tváři a hlavně přiznaným barevným entlem kolem obrysových tvarů. Jako když dítě kreslí tlustou pastelkou. Taky inspiraci dětským světem autorka sama uvádí...


Jak vznikla Vaše první hračka?
Moje první hračka vznikla jednoho dne, kdy jsme při chvilce vyrábění s dětmi vyměnili papír za textil. Pod rukama nám vznikla jakási podivná potvůrka, panenkopříšera, kterou mám dodnes jako avatar na svém profilu na Fleru.
Malba xichtéčku zelené ošklivky, její drsný vodnický chrup, jí vdechla dcera a  mě pomalu posouval k výrobě další a dalši... 


Jak jste se k této práci dostala?
Myslím, že odpověď už je v předešlé otázce.... děti, jejich přání, potřeba zútulnit dětský pokoj, radost sobě, druhým.... asi takový "běžný příběh".




Kdy všechny hračky vznikají?
Dříve dostávalo tvoření prostor po večerech, při dětech spících, pak i s nimi, dnes je práce tak nějak vyvážená, berou ji jako součást každého dne...


Čím se řídíte při vzniku hračky? Co na ní nesmí chybět?
Důležitou roli pro mne hraje barevnost, to je asi precedent, který nesmí chybět na žádném kousku - přičtu-li k tomu nějaký ten přihlouplý či šibalský výraz a zamícháme-li do barevné přihlouplé směsi nějaká ta tahadla (nožky, ručky), věšadla na pověšení či na ruku - takto uvařená směs může vystrčit hlavu z "kuchyně".


Vaše hračky mají charakteristické zvýrazněné lemování tvarů. Jak jste k němu dospěla?
Mám ráda lemování, hrubší stehy, nepravidelnost - pravý úhel u mě jen tak nenajdete :)... tak nějak to ve mě vyvolává hračky "starých" časů, ale možná je to jen můj subjektivní pocit... cik-cak, entl, obšívání - to můžu každý den!


Kterým materiálům a technikám dáváte přednost?
Pracuji nejčastěji s bavlněnými a lněnými materiály, vyrábím vlastní razítka, která tisknu na kde co - přiznám se, že jsem takový ten "recy-sysel", kdy ráda využívám staré věci na nové. V tomto směru se mi tu dělají pěkné "krtčí" hromádky... takové menší postižení mám... víte Vy vůbec, co vše se dá vyrobit ze starých kvalitních kalhot? V neposlední řadě nesmím zapomenout na tričkovinu, která je též nedílnou součástí mých výtvorů ... vlasy, nožky, ruce... to vše můžete mít z recy trika - a tím zjišťuji další úchylku - v případě, že na Vás uvidím pěkné zelen& eacute; pruhované tričko, vsaďte boty, že ho z Vás budu chtít servat a rozstříhat ...


Kam chodíte pro inspiraci?
Největší inspirací jsou mi děti - jejich kresby, náměty, to vše se mi pak vaří v hlavě a jednou z ní vyskočí v podobě razítka, či jinak zpracovaného kousku... o mých budoucích a plánovaných serepetkách přemýšlím téměř všude, v koupelně, za volantem, na procházkách se psem... je to fakt postižení a jakási touha zhmotnit myšlenku, třebas i s kapkou humoru.


S jakými hračkami si hrají Vaše děti?
Syn už je větší, na toho jsem celkem už krátká, dcera miluje nosatoušatý polštář Chrápadlo a kravičku Jůlii .... často zkouší při odesílání a balení objednávek ukecávat spoustu věcí,... mami, tohle neposílej - však prý bychom se doma nějak vešly!!! 


Máte nějakou svou oblíbenou hračku z dětství?
Byla jsem  zvěřo-maniak, taková ta doktorka, která kdejakému plyšákovi ordinuje a píchá jakože-injekce... Jo, bylo to černé plyšové psisko pudlisko a vydržel veškerá má citlivá i nešetrná zacházení.
eshop: Fler.cz

Komentáře

Okomentovat